________________

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA_r.jpg

Ügyfélfogadás

Egészségfejlesztési Iroda (EFI) Ügyfélfogadása

 

Hétfő: 9.00-16.00
Kedd: 9.00-16.00
Szerda: 9.00-18.00

Csütörtök: 9.00-16.00
Péntek: 9.00-12.00

A probiotikumok hatása szervezetünkre

Az emberi test baktériumok milliárdjainak ad otthont. Ezek között szép számmal találunk olyanokat is, melyek úgynevezett „barátságos baktériumok”, vagyis nem kórokozók, hanem épp fordítva: szervezetünk számára nélkülözhetetlenek. Nem árt tudni, hogy amennyiben a jótékony baktériumok (probiotikumok) vannak többségben, kiszorítják az ellenségeseket. Nem hagynak számukra életteret és táplálékot. 

 

 

Ha egészséges életmódra törekszünk, ebbe beletartozik bélflóránk egészsége is. Ennek feltétele, hogy elegendő mennyiségű probiotikumot fogyasszunk, különösen a leggyakrabban előforduló Lactobacillus és a Bifidobacterium törzsbe tartozókból.

Mi tartalmaz probiotikumot?

Legismertebb forrásai az élőflórás joghurtok. Ha ilyen terméket vásárolunk, olvassuk el a csomagoláson a tápanyag-összetételt, mert elég gyakori, hogy a joghurtokat cukorral édesítik. Léteznek olyan táplálékkiegészítők is, melyek a joghurtnál koncentráltabb mennyiségben tartalmaznak probiotikumot – cukortól mentesen.

Mikor fogyasszuk nagyobb mennyiségben?

Mivel szervezetünket leginkább ősszel és tavasszal veszélyeztetik a fertőzések, ezért ez a két évszak az, amikor érdemes több probiotikus élelmiszert, illetve hasznos baktériumtörzseket tartalmazó kiegészítőket fogyasztanunk.

Antibiotikumos kúra után is fontos, hogy a hasznos és ellenséges baktériumokat egyaránt elpusztító gyógyszert követően probiotikumok segítségével minél előbb visszaállítsuk a természetes bélflórát. Érdemes a szedést már az antibiotikum kúra vége felé elkezdeni, és a gyógyszerszedés abbahagyása után még néhány napig folytatni. Legjobb, ha szimbiotikumot használunk, ami tartalmazza a probiotikumok táplálásához szükséges prebiotikumokat.

A probiotikumok előnyei

Legfontosabb feladatuk a szervezet védekezőképességének erősítése. A probiotikumok képesek csökkenteni a légúti fertőzések gyakoriságát, illetve az allergia és ekcéma kialakulását. Gyakran javasolják orvosok, dietetikusok candidiasis-betegségek kezelésére is.

A probiotikumok előnyös élettani tulajdonságai tehát a következők:

laktóz-intolerancia kezelése

végbélrák megelőzése

vérnyomás csökkentése

immunrendszer erősítése

allergia, ekcéma kialakulásának csökkentése

fertőzések megelőzése

bélgyulladás-csökkentő hatás

ásványi anyagok és nyomelemfelvétel javítása

vastagbélgyulladás (colitis) és irritábilis bél szindróma (IBS) kezelése

A probiotikumok túladagolásától egy cseppet sem kell tartanunk, mert a fölösleg egyszerűen kiürül a szervezetből. 

 

Lektorálta: Dr. Ács Gábor, oxyológus

No thoughts on “A probiotikumok hatása szervezetünkre”