________________

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA_r.jpg

Ügyfélfogadás

Egészségfejlesztési Iroda (EFI) Ügyfélfogadása

 

Hétfő: 9.00-16.00
Kedd: 9.00-16.00
Szerda: 9.00-18.00

Csütörtök: 9.00-16.00
Péntek: 9.00-12.00

A visszeresség megelőzése

Egy visszeres láb esztétikailag sem nyújt élvezetes látványt, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy súlyos szövődményeket okozhat. A kezeletlen visszérbetegség visszértágulathoz, vagy akár lábszárfekélyhez is vezethet.

Ha ön hajlamos a visszérproblémákra, tegyen meg minden szükséges lépést annak érdekében, hogy a betegség ne újuljon ki.

Először is nagyon fontos, hogy lehetőségei szerint olyan munkát válasszon, ahol nem kell cipekedni, sem hosszasan egy helyben ácsorogni. Az érrendszer egészsége szempontjából előnyös, ha lehetősége van legalább óránként pár perces sétákra.

Ügyeljen az ideális testsúly megtartására is, mert ha jelentős túlsúlyt hordoz, az pont olyan, mintha nehéz tárgyakat kellene cipelnie. A testsúlykontroll legjobb eszközei azok a sportok, melyek nem túlságosan megterhelőek, de karbantartják a keringési rendszert. Jó választás lehet az úszás, kerékpározás és a tempós gyaloglás is.

Kerülje a direkt hőhatást, mert a meleg károsan hat a visszérbetegekre azáltal, hogy kitágítja a vénákat, melynek következtében a billentyűk elégtelenül záródnak, és fokozódik a pangás. Érdemes a meleg fürdő helyett áttérni a zuhanyzásra, és tartózkodni az olyan intenzív hőhatással járó dolgoktól, mint a szaunázás, hősugárzózás, vagy a mértéktelen napozás.

A visszértágulatra hajlamos személyek esetében fontos, hogy betartsanak néhány öltözködési szabályt is. A magas sarkú cipők helyett válasszuk a laposabb, 3-4 cm sarokmagasságú cipőt, és kerüljük a szűk ruhákat.

Speciális torna

A visszértorna kedvező hatással van a visszérbetegségben szenvedők és a rizikócsoportba tartozó, de még tünetmentes személyek érrendszerére is. Az alsó végtagi pangás kiküszöbölhető pár egyszerű gyakorlattal, melyek a következők:

·        Bicikliző lábgyakorlat fekvő helyzetben

·        Bokakörzés fekvő helyzetben

·        Lábujjhegyre, majd sarokra állás váltogatása

·        Tárgyak emelgetése lábbal, fekvő helyzetben.

A rendszeres testmozgás mellett fontos a megfelelő ülő- és fekvőpozíciók megtanulása is. Ha huzamosabb ideig kell egy helyben ülnie, polcolja fel lábait, fekvés közben pedig érdemes alsó végtagjait alátámasztani, vagy az ágy láb felőli részét megemelni. 

 

Lektorálta: Dr. Ács Gábor, oxyológus

 
 

No thoughts on “A visszeresség megelőzése”