________________

infoblokk_kedv_final_felso_cmyk_ESZA_r.jpg

Ügyfélfogadás

Egészségfejlesztési Iroda (EFI) Ügyfélfogadása

 

Hétfő: 9.00-16.00
Kedd: 9.00-16.00
Szerda: 9.00-18.00

Csütörtök: 9.00-16.00
Péntek: 9.00-12.00

A kardió edzés előnyei

A kardió rövidítés a kardiovaszkuláris (szív- és érrendszeri) megnevezésből ered. Ebből már könnyen kitalálható, hogy kardiózás közben a keringési rendszerünk is munkát végez.

Kardiózni egészséges, ezt már szinte mindenki tudja. Először is vegyük sorra, mely mozgásformák tartozhatnak ebbe a kategóriába.

Ide sorolható többek között a kocogás és a futás, a kerékpározás, valamint az úszás is. Ezek közül bármelyiket választhatjuk, egytől egyik kiváló eszközök arra, hogy megemeljük a pulzusunkat, és megtornáztassuk szívünket és keringési rendszerünket.

Milyen előnyökre számíthat, aki legalább heti háromszor kardió edzést végez?

1.  Javul a szív egészsége

Szívünk ugyanolyan izom, mint a vázizmaink. Ugyanúgy szüksége van a megfelelő terhelésre, mert ellenkező esetben gyengül a vérkeringésünk, ami számos betegség előszobája lehet. A rendszeres kardió edzés meghosszabbítja a szív élettartamát, és hosszantartó egészséges működést biztosít számára.

2. Gyorsul az anyagcsere

Az optimális izom/zsír arány eléréséhez előnyös, ha gyors az anyagcserénk. Ilyenkor könnyebben adunk le zsírt, és az igazán intenzív kardió edzések nem csak edzés közben, hanem még több órával azután is hozzájárulnak a szervezet zsírvesztéséhez.

3. Csökken a vércukorszint

Különösen cukorbetegek számára előnyös, hogy a kardió edzés hatására izmaik rákényszerülnek arra, hogy több glükózt használjanak fel. Mivel a diabéteszesek érzékenyen reagálnak a vércukorszint ingadozására, érdemes kihasználniuk a kardiózás előnyeit.

4. Kedvező hatással van a hormonháztartásra

A kardiózás hasznos hormonok termelését segíti elő. Legfontosabb közülük az endorfin (boldogsághormon), ami mérsékli a fáradtság és a depresszió tüneteit.

5. Segíti a regenerálódást

Az intenzív súlyzós edzést végzők nem véletlenül iktatnak be heti 2-3 kardió edzést is. Ők már tudják, hogy a kemény tréningek között egy-egy kardió tréning nagy mértékben lerövidíti a regenerációs időt, és ugyanazt az izomcsoportot hamarabb tudják ismételten súlyzóval edzeni.

 

Kardiózzunk rendszeresen

Számos kutatás igazolta már, hogy aki hetente 2-3 alkalommal, legalább 30 percig kardiózik, egészségesebb lesz, és drasztikusan csökkenti a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát.

Az sem mellékes, hogy a futás, kerékpározás vagy úszás során elégetett energia segít megőrizni ideális testsúlyunkat.

 

Lektorálta: Dr. Ács Gábor, oxyológus

 

No thoughts on “A kardió edzés előnyei”